Cool Runnings: het nieuwste spel van Ravensburger!

Hadden wij even een mazzel dat we het nieuwe spel ‘Cool Runnings’ van Ravensburger mochten testen! En met onze spelletjeskoning Bram in huis was dat bepaald geen straf! Dit spel is zo leuk dat we hem inmiddels al vaak gespeeld hebben.

Schiet op of je smelt!

Het spel bestaat uit een geplastificeerd spelbord en daarmee kun je je eigen parcours maken. Daarnaast zitten er 4 bakjes bij (vries eerst even wat ijsblokjes in, in de bijgeleverde bakjes, voordat het spel kan beginnen), een pipetje en speelkaarten. Vergeet vooral geen handdoek klaar te leggen, want die heb je bij verschillende onderdelen zéker wel nodig…

Start het spel

Bij dit toffe interactieve spel draait het erom, dat je je bakje met ijsblokje zo snel mogelijk over de finish krijgt. Wie onderweg smelt, is af. Tijdens dit spel mag je elkaar hinderen door bijvoorbeeld zout over elkaar heen te strooien, elkaar met een pipetje nat te maken, het ijsblokje in je handen te houden en ondertussen warm te wrijven en elkaar lauw warme badjes te geven, warm te blazen….enz .enz. enz. Door elke keer een kaart te trekken (je moet er 4 in handen hebben), mag je jouw eigen bakje verplaatsen, maar ook die van je tegenspeler. Sta je op een geel vlak met ijsblokje, dan ben je die ronde immuun voor aanvallen. Ook kun je je aanval tegenhouden door dezelfde kaart te hebben als die gespeeld wordt. Dan gaat de aanval naar een volgende speler.

Cool runnings

Natte boel!

Doordat je je ijsblokje gaandeweg kleiner ziet worden, zit er een enorm spannende factor in dit spel! Mijn kinderen (en man en ik) vinden dit een superleuk spelletje! Door de plagerige factoren in dit spel kun je soms echt gék worden van elkaar. Wij vinden dit spel dan ook zeer zeker een leuke aanrader en een heerlijk spel om te spelen op warme zomerdagen.

Aantal spelers: 2-4

Leeftijd: 8 tot 99 (mijn jongste is bijna 7 en dat kan trouwens makkelijk!). Op het moment van schrijven te koop bij Bol. com voor 14,99 Euro.

Cool runnings