Boekrecensie: Robonerds

Lezen, heerlijk vinden we dat hier in huis! Wellicht doet mijn voorbeeld goed volgen, want ik heb onze kinderen nooit hoeven aansporen een boek te pakken. Een ritje naar de bibliotheek doen we dan ook geregeld. Jongensboeken en meisjesboeken, van prentenboek tot thriller, van strip tot informatieboek, alles gaat mee!

Jongensboeken

Pieter Bas komt altijd thuis met echte jongensboeken, waarbij de thema’s vooral vaak sport, stoere helden en gekke grapjes zijn. Wat me opvalt, is dat de boeken steeds vaker rijkelijk geïllustreerd zijn met grappige tekeningen, doedels en korte tekstjes. Soms lijkt het net een combinatie tussen een strip en een ‘normaal’ leesboek. Ik merk dat dit ook echt aanslaat bij deze leeftijd en vast niet alleen bij jongens.

Stoer jongensboek: robonerds
De voorkant spreekt Pieter Bas erg aan!

Robonerds

Pieter Bas mocht voor Vettt het boek ‘Robonerds’ van Jarrett Lerner lezen. Als Marc een mysterieus robot-bouwpakket krijgt, wil hij er gelijk mee aan de slag. Cool! Maar het wordt vreemd als de robot zich halverwege zelf af gaat bouwen. Wat?! De robot heet Rooob. Hij eet meer dan Marc kan aanvullen en als hij een scheet laat, is dat een projectiel dat dwars door de muur schiet. Al snel weet Marc niet meer hoe hij deze robot nog onder controle kan houden…

Boekrecensie: Robonerds
Heerlijk lezen in de tuin

Een robot die scheten laat?

Uiteraard vinden jongens dit heel grappig en ook ‘nodig’ om dit steeds hardop te roepen! Pieter Bas was door de illustratie op de voorkant (door Kees de Boer) al erg nieuwsgierig wat de robot deed. Hij had allerlei veronderstellingen over hoe het verhaal verder zou gaan. Verderop in het verhaal kwam hij erachter dat dit dus robot-scheten waren en wat de robot daarmee kon. Elke keer vertelde hij me weer hoe het verhaal nu ging en wat er gebeurd was.

Stoere jongensboeken: robonerds
De illustraties maken het verhaal extra leuk!

Een aanstekelijk boek

Al met al een boek met humor en spanning. Pieter Bas wilde steeds weten hoe het verder zou gaan, dus het verhaal sprak hem zeker aan! Aanrader voor de zomervakantie! Het boek is te koop bij o.a Bol.com voor 14,95 Euro.

Boekrecensie: Robonerds
Me-time

Over Famke